Villkor för handel

Hitta dina varor

Du hittar lätt dina produkter genom att antingen navigera efter typ av produkt eller efter varumärke. Du kan också söka efter en specifik produkt via sökfunktionen.

Lägga till i varukorgen

När du väl hittat de produkter du önskar lägger du till dem i varukorgen genom att klicka på knappen "KÖP".

Betala när du är klar

När du är klar med din klickar du på knappen "Till kassan!". I kassan får du en sammanställning på de produkter du beställt och här betalar du. Dina varor kommer fram inom 2 till 4 arbetsdagar.

Så fort din beställning är mottagen skickas en orderbekräftelse/kvitto till din angivna e-post adress och dina varor kommer levereras till ditt närmsta postutlämningsställe inom 2 till 4 arbetsdagar (förutsatt att ordern ej skickas över en helg).

Vi på Ginos har ambitionen att alltid ge hög service till våra kunder, och därför arbetar vi efter nedanstående köpvillkor. Vid frågor kontakta info@ginos.se

Priser

Alla priser är I SEK inkl moms. Priset som gäller är det som är angivet den dagen kunden genomför sin beställning. Vid eventuella fraktkostnader redovisas dessa i kassan. Alla produkter vi säljer kan användas I Sverige. När produkten kräver det har de även en svensk manual i fysisk eller digital form. Vi reserverar oss för slutförsäljning eller utgående produktserier, samt eventuella skriv-, text-fel samt att bilderna kan ge olika färgnyanser i olika datorer. Priser som anges i Ginos.se är inklusive moms. Momsen specificeras på ditt ordererkännande.

Betalning

Ginos.se godtar följande betalningssätt i Sverige:

  1. Direktbetalning via din Internetbank; Handelsbanken, Nordea, SEB, eller Swedbank.
  2. Fakturabetalning via Klarna – 14 dagar betalningsvilkor.
  3. Klarna Checkout.
  4. Kortbetalning med VISA eller Mastercard.

Direktbetalning

På ginos.se gör vi det möjligt att betala direkt från din internetbank om du är kund på Handelsbanken, Nordea, SEB eller Swedbank. Från kassan slussas du vidare till din internetbank där du logger in som vanligt. Betalningen sker direkt från din bank I samband med att du godkänner transaktionen.

Fakturabetalning

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

En aviavgift om 0 kr per köp tillkommer. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr samt dröjsmålsränta om 25.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar, är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 Mån-Tors mellan 08.30 – 20.00, fredagar 08.30-17.00 och helger 10.00 – 17.00.

Delbetalning

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar, är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 Mån-Tors mellan 08.30 – 20.00, fredagar 08.30-17.00 och helger 10.00 – 17.00.

Länk till Klarnas Allmänna villkor.


Länk till Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation.

PriceRunner

Få ditt köp skyddat upp till 50.000 kr om något går snett. Som medlem på PriceRunner ingår alltid Köpgaranti hos oss. Denna tjänst är gratis och gäller för registrerade PriceRunner medlemmar.

Om du inte redan är medlem på PriceRunner och besökt oss genom dem så kan du, inom en timme efter ditt köp genomföra din registrering. Det är gratis och tar mindre än tre minuter och vips så blir ditt köp skyddat! Bli medlem gratis på PriceRunner

PriceRunner Köpgaranti ersätter dig för skada på varan vid leverans, skadad vara, om en enskild vara saknas vid leverans, om varan är felaktig eller om leverans av varan uteblir. Tänk på att beställningen måste vara adresserad till den adress du är skriven på.

Om något gått fel med ditt köp ersätter Köpgarantin dig för såväl inköpskostnader som fraktkostnader. Du får även ersättning för direkt ekonomisk skada du lidit till följd av felet. Köpgarantin ersätter inte eventuell värdeminskning, uteblivna intäkter eller andra direkta eller indirekta kostnader.

På PriceRunner hittar du en lista på kategorier som ej omfattas samt kompletta villkor som gäller.

Outlösta Paket

Outlöst paket debiteras med en avgift på 150:-. Avgiften måste betalas för att täcka de fraktkostander som ett icke uthämtat paket innebär. Normalt ligger ett paket 14-21 dagar hos postombudet innan de skickas tillbaka till vårt lager.

Ångerrätt

Enligt lagen om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal (2000:274) har du 14 dagars ångerrätt från den dag du tar emot varorna. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. 

När du utnyttjat din ångerrätt är du skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

För de kunder som vill returnera produkter som de har felbeställt eller av annan orsak vill byta ut, samt de som vill reklamera produkter skall följande regler gälla:

  • Returer och reklamationer skall vara godkända av oss innan gods returneras.
  • Retursedel skall bifogas med godset, samt kopia av följesedel/faktura,
  • Produkten som returneras skall vara oanvänd och felfri.

Vid retur vänligen kontakta kundtjänst omedelbart efter det att du fått dina varor levererade. Skriv också ett brev med noggrann förklaring och bifoga det i sändningen. Kund står för returfrakten.

OBS! Fraktkostnaden återbetalas ej.

Ångerrätt och Öppet köp 14 dagar gäller ej företag.

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan.

Inte godkända returer

Observera att vi inte har någon "nöjd kund garanti" vilket innebär att vi inte godkänner returer/ reklamationer av produkter som du använt men som inte lever upp till dina förväntningar. Vid eventuell allergi rekommenderar vi att man alltid provar en ny produkt på en liten yta och väntar i 24h för att se om man får någon reaktion. Om returen inte godkänns kommer den att returneras till avsändaren som debiteras fraktkostnader. Varan får inte vara brukad eller nedsmutsad (gäller även parfymer och andra främmande lukter). Om reklamation godkänns så har vi enligt lag upp till tre gånger på oss att åtgärda de fel som finns. Om reklamation godkänns står vi för alla frakter. Om reklamation inte godkänns skickas varan tillbaka till dig mot avgift för frakten.

Observera att ej avhämtad försändelse INTE gäller som retur eller ångrat köp – du måste alltid hämta ut ett beställt paket, därefter går det bra att returnera det.

OBS! Fraktkostnaden återbetalas ej.

Garantier och service

Ginos.se följer naturligtvis konsumentköplagen och lämnar vi samma garantier som vi får från leverantörerna av våra varor. Dv.s oftast 1 år.

Denna garanti gäller inte vid:

  • Olyckshändelse efter det att du har fått varan
  • Vanvård
  • Onormal användning av varan
  • Om du låtit bli att följa skötsel- och serviceanvisningar.
  • Skador orsakade av ingrepp av annan än vår egen serviceverkstad.
  • Transportskada / Saknat gods

Kontrollera direkt vid mottagandet av produkterna att ingenting är skadat och att antalet stämmer.

Transportskador som uppkommit på Posten anmäls direkt till det postkontor som lämnat ut varorna.

Personuppgiftspolicy

När du handlar hos oss eller registrerar dig på Ginos.se godkänner du att vi lagrar och behandlar dina uppgifter för att kunna fullfölja avtalet gentemot dig, administrera dina köp, utföra våra interna statistiska kund- och marknadsanalyser samt för att skicka ut anpassade kampanjer och erbjudanden.

I samband med ditt köp behandlas dina personuppgifter efter att du själv har lämnat dem till oss eller godkänt att vi kan samla dem på webbplatsen genom cookies. Uppgifterna kan komma att användas för utskick av e-post, nyhetsbrev och SMS, om du inte invänt mot detta. Vill du inte längre få kampanjer, erbjudanden, nyheter eller SMS från oss kan du kontakta oss för att avbryta marknadsföring mot dig.

Vi lämnar ej ut dina uppgifter till någon tredje part för marknadsföringssyfte, statistik bearbetning eller liknande.

Kundens uppgifter behandlas konfidentiellt. Du har enligt Personuppgiftslagen(PUL 1998:204)  rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

Leveransförsening

Konsumenten har rätt att häva köpet vid försening om denne inte godkänner ny
föreslagen leveranstidpunkt.
 Leveranstid är normalt 1- 4 dagar för Sverige. Vi behåller oss rätten att häva köp vid felaktiga uppgifter på hemsidan.

Tvistförfarande

Om tvist uppstår mellan oss (Ginos.se) och kund kommer vi uppmana lösning med hjälp av Allmäna Reklamationsnämnden. Vi kommer följa Allmäna Reklamantionsnämndens rekommadation. 

Cookies

Ginos.se använder så kallade cookies. En cookie är en liten datafil som lagras i din dator. Cookien innehåller ingen personinformation, utan hjälper oss hålla reda på webbläsaren så att den kan kännas igen som en unik besökare. Cookies gör också så att du når dina personliga tjänster. För att vi ska kunna genomföra transaktionen när du betalar för dina produkter krävs det att din webbläsare accepterar cookies.

Om din webbläsare inte accepterar cookies kan du aktivera detta i webbläsarens inställningar.